vseOvinu.czAutoelektrikaTravelAsistE-motorsportVACHTA.CZ
<< Zpět na archív

Práce na nové trase metra IV. C2 intenzivně pokračují

(27.11. 2005)
TUNEL BYL SPOJEN SLAVNOSTNÍM ODSTŘELEM

Trať, která se staví od loňského léta, protáhne podzemní dráhu z konečné na Ládví až do Letňan. Projekt počítá se třemi novými zastávkami: Střížkov poblíž Lovosické ulice, Prosek vedle supermarketu Billa a Letňany u Výstaviště. 4,5 km nové trasy metra vyjde přibližně na 13,5 miliardy korun. Peníze se čerpají z úvěru od Evropské investiční banky. Desetinou z celkové částky přispívástát, zbytek je z městského rozpočtu. Je pondělí 21. června 2005 přibližně 11.30 hod., když radní Radovan Šteiner, zodpovědný za oblast dopravy v Praze za účasti dalších zástupců města a společnosti SUBTERRA, která tunel razí, mačká tlačítko. Vzápětí se z nitra ozvala ohlušující detonace. Na odstřel bylo použito 70 kg dunabitu. Do zeminy, která bránila průchodu, bylo navrtáno celkem 60 děr.

STAVBA METRA S MĚSÍČNÍM PŘEDSTIHEM

Práce na stavbě metra jdou podle vedoucích pracovníků společnosti Subterra v souladu s plánem výstavby. Stavební práce v podzemí jsou dokonce v měsíčním předstihu a potrvají do konce března 2006. V návaznosti na tyto práce přijde na řadu instalace technologií,zabezpečení a kolejí. Ve stanici Střížkov započne velmi brzy hrubá stavba a to samé lze říci o hloubeném úseku k zastávce Prosek. Jak informoval radní Šteiner: „Tunel je dotěžený na základníhloubku a např. na Proseku už začíná betonáž stanice včetně budoucích kolejí. Úsek mezi stanicemi Prosek a Letňany se velmi intenzivně razí do obou stran z pracoviště na Klíčově. Práce budou pokračovat přes celé léto a orientačně v září by měly být dokončeny.“ Ze stanice Letňany jsou odtěženy břidlice a kamení a v nejbližší době stavbaři zahájí betonáže. Metro pomůže snížit ekologickou zátěž.Uvedením do provozu nové trasy metra se výrazně sníží ekologické zatížení celé severní trasy Prahy. Předpokládá se, že z ovzduší ubude 140 tun škodlivin ročně. Značných úspor dosáhne i dopravní podnik, který díky stažení autobusů získá cca 75 milionů korun.

Převzato z Pražského dopravního magazínu

FaceBook FaceBookGoogle GoogleJagg JaggLinkuj Linkuj
Provozovatel portálu: Jiří Vachta jiri@vachta.cz; mob: +420 739 229 447